tirsdag den 29. november 2011

Det grå guld?

I den lige overståede valgkamp, hørte vi igen og igen budskabet, at der var brug for alle hænder på arbejdsmarkedet. Efterlønsordningen fik en ordentlig bredside, så den i realiteten var helt væk.

Et af postulaterne for dette drastiske udfald var, at for hver 2 personer der gik på pension, kom der kun én person ind på arbejdsmarkedet. Så nu skulle de ældre tvinges til at blive meget længere på arbejdspladsen.

Men er der overhovedet brug for "Det Grå Guld?" - som det meget populært er blevet kaldt i årevis! Næsten lige siden jeg selv gik på efterløn i 2004, har jeg forsøgt at finde noget at rive i, da jeg meget hurtigt manglede noget at stå op til. Jeg tror jeg har søgt over 200 stillinger - i hele landet. Så på et tidspunkt kontaktede jeg den daværende Beskæftigelsesminister, Klaus Hjort Frederiksen, for at forklare ham, at der slet ikke var brug for "Det Grå Guld" - som han så hårdnakkede hævdede. Men hans svar var, at problemet var reelt nok.

Måske taler vi slet ikke om det samme land?!?

Så kom valget, hvor den blå blok havde et forslag liggende til efter valget - efterlønnen skulle reduceres så meget, at den faktisk ikke var eksisterende mere. Rød blok gik til valg på at bevare efterlønnen.
Rød blok vandt valget, og godkendte blå bloks forslag - ja, jeg er også forvirret, dog på et højere niveau selvfølgelig!

Men nu havde rød blok fortalt så meget om, at der var hårdt brug for de ældre blev længere på arbejdsmarkedet, så med det i mente, skrev jeg en ansøgning til Teknik og Miljø på Bornholms Regionkommune, da jeg mener, at jeg stadig kan bidrage med noget. Intet svar!

En måned senere rykkede jeg for et svar, da jeg mente, at det er almindelig god skik, at man svarer en borger på en ansøgning – vi taler jo også om en kommune!! Stadig intet svar! Ingen gider have en folkepensionist, så drop alt det ævl om, at vi skal blive længere på arbejdsmarkedet.

"Det Grå Guld" er bare en kliche!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar