mandag den 28. november 2011

Lidt om denne blog

Nu hedder bloggen "Pensionist på Bornholm", så jeg vil bl.a. prøve at beskrive hvordan der er, at være pensionist på øen.

Hvis I så derved tror, at det er en ægte bornholmer der er på bloggen, må jeg skuffe jer. Jeg er en "københavnsk jyde", der har boet i Sverige, Færøerne, Australien - men er endt som pensionist på Bornholm. Så emner her på bloggen, kan strække sig over meget andet end Bornholm - så er I advaret.

Men, en person som jeg - en tilflytter til Bornholm, er at betragte som en "førder" - for de ægte bornholmere. Da jeg i sin tid bosatte mig på Færøerne, blev jeg hurtigt accepteret på øerne. Her på Bornholm bliver jeg aldrig accepteret i min levetid. Lidt underligt at tænke på!

Da jeg også er tidligere cykelrytter - og nu ivrig motionscyklist, er der mange muligheder for emner på bloggen. Og så gør det vel heller ikke noget, at jeg tager en del billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar