onsdag den 4. januar 2012

En tur på havnen










For det meste går jeg ned til Brugsen i Tejn, når jeg skal købe lidt ind. Dels giver det frisk luft, og dels har jeg sikkert også godt af den gåtur.

Så har turen også ”den lille krølle på halen”, at jeg altid slår et lille smut ned om havnen. Også dette har et par grunde. Sdr. Strandvej er altid møget til med hundelorte fra Skipperkroen og ned til Brugsen, så det er helt naturligt, at jeg vælger vejen ned om havnen, men jeg skal da gerne indrømme, at havn og skibe virker tiltrækkende på mig – så for mig, er det slet ingen omvej.

I dag, kunne jeg konstatere, at havnearbejdere er ved at udskifte en del fendere langs havnen. Dette arbejde er ikke helt uden gener, da det i øjeblikke stormer en hel pelikan fra vest.

Når vinden er i det hjørne – og vi har en vindhastighed på 20 m/s og over, ligger skibene sig altid i læ af vor nordøstlige kyst. Her kan de ligge underdrejede til den værste storm er drevet over.

I havnen, som engang var Bornholms næststørste fiskerihavn, lå der i dag en trawler, der skulle have trawlet skiftet ud – eller måske bare repareret? Selv om havnen ikke hører til de største, sker der altid et eller andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar