søndag den 1. januar 2012

Godt nytår 2012

Her på Bornholm - i hvert fald i Tejn og omegn, fyres der ikke af med raketter, og andet kraftigt skyts, før omkring klokken 00:10, hvorefter det først rigtigt tager fart 5 - 10 minutter senere.

Det er næsten som om de gode bornholmere siger: "Ja, det kan godt være, at vi er gået ind i det nye år, men vi bestemmer selv, hvornår vi vil fyre vort skyts af!!"

Men så er det også som om den ene skal overgå den anden. Omkring en god halv time senere stilner det hele lidt af, og kl. 01:00 er der ved at være ro igen.

Vi selv har ikke skudt fyrværkeri af i mange år - det har vi folk til! Egentligt er det spild af penge. Det er jo helt op til den enkelte at tage den beslutning. Men husdyrene, i de små hjem, kan bestemt ikke li' det!

Et af mine ønsker i det nye år er, at jeg får denne blog til at se noget mere prof ud, hvilket Randi, min datter, har lovet at hjælpe mig med. Det ser jeg frem til.

Godt nytår fra Tejn.

1 kommentar: