lørdag den 14. januar 2012

Pålandsvind og høj vandstand

Det er stærke kræfter, der hamrer imod Tejn havn
Dette billede taler helt for sig selv

Det blev ikke til en tur på den yderste mole i dag.

Flere steder stod vandet ret højt i havnen



Da Birthe, min hustru igennem 40 år, havde modtaget en forkert bogpakke fra Gyldendal, måtte jeg en tur i postbutikken i Super Brugsen. Naturligvis havde jeg mit kamera med, da man altid kan komme ud for et eller andet.

Det var en hård vind fra nordøst, der mødte mig på min tur ned omkring havnen - og en vind i den retning, er det samme som pålandsvind, som på denne årstid er meget kold.

Jeg har aldrig set vandet stå så højt i havnen. Flere steder var det ved at gå ud over havnekanten, så jeg vil tro, at vandet har stået omkring en meter højere end normalt.

Men jeg var glad for, at jeg havde husket mit kamera på denne dag, for det er bestemt ikke hver dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar