fredag den 9. marts 2012

Miljøpolitik på Bornholm?

Da jeg skrev om olietønderne og skrotaffaldet på Tejn havn, måtte jeg skrive til Borgmesteren selv, da jeg, i en anden anledning, havde skrevet til Teknik og Miljø - og ikke fået svar på min henvendelse. Derfor måtte jeg til Borgmesteren med min henvendelse.

Og joh, der blev gjort noget på havnen - og jeg blev skam også ringet op af en medarbejder fra afdelingen her i Tejn - samt fik jeg ligeledes en e-mail fra samme medarbejder.

Da jeg selv engang har været miljøchef, havde jeg så et par tillægsspørgsmål til den pgl. medarbejder, bl.a. om der findes en beredskabsplan for Tejn havn (nu havde jeg jo lige oplevet en del olietønder uden skruelåg tæt på havnekanten) - om der findes en miljøpolitik for Bornholm, med miljømålsætning, miljømål, handlingsplan, og om der udførtes interne audits? Som gammel miljønørd trænger der sig hele tiden spørgsmål på.

Politik er holdninger - så oversat, når jeg spørger om miljøpolitik, spørger jeg faktisk om Bornholms Regionskommunes holdninger til miljøet. Når jeg går ind på BRK's hjemmeside, og søger efter "miljøpolitik", er det tilsyneladende et fremmedord.

Jeg har endnu ikke fået svar fra Teknik og Miljø, tror heller ikke jeg får det! Så kan jeg selv tænke mine tanker om det - og det gør jeg så.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar