søndag den 4. marts 2012

På landevejen igen

Efter tre måneders "Indoor cycling" i Klemensker Fitness Center, kom jeg endelig ud på landevejen igen i dag. Det kan næsten sammenlignes som når køer kommer på græs efter en lang vinter, vil jeg tro. Mange af mine såkaldte "venner" vil juble over sammenligningen.

Jeg tog en tur på mountainbiken (hvad hedder en sådan cykel egentlig på engelsk?) over Allinge, Sandvig, forbi Hammershus og ned til Hasle, så en tur op af en meget lang bakke til Rutsker, derefter til Olsker - og til sidst igen til Tejn.
Hvor lang turen er, ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke kører med tæller på denne cykel. I min alder går jeg ikke så meget op i det, men jeg følte, at turen var lang nok, og det må vel være det?

Selv om temperaturen kun var på de fem grader, mødte jeg en del på racere og mountainbikes, der var ude og "prøve grejet af". At man allerede har fat i raceren, så tidligt på året, kan jeg bare ikke klare. Der var stadig salt på vejene efter nattens frost, så at tage raceren under disse forhold, er en total mangel på respekt for racercyklen, der bestemt ikke har godt af vejsalt. Men nu er jeg jo også af en anden årgang.

Hvis man tror, at vinterens "Indoor cycling" kan holde formen ved lige, tager man helt fejl. Naturligvis gavner den lidt, men heller ikke mere. Denne form for træning, er god til at holde vægten nede, holde konditionstræningen lidt ved lige - og ikke meget andet. Landevejstræningen er noget helt andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar