tirsdag den 3. april 2012

Besøg fra Fuglefjord






Bergur

Jeg var lige kommet hjem efter en cykeltur til Rønne, da Birthe fortalte mig, at der havde været besøg til mig - fra Færøerne.
På køkkenbordet lå en uåbnet kuvert fra de besøgende - som jeg ikke havde nogen anelse om, hvem var?

Hurtigt blev kuverten åbnet, som afslørede en hilsen fra min gamle ven, Petur Martin, fra Fuglefjord.
På en kalender var der skrevet en kort tekst:

Kære Erik!
Håber du har det godt, sender dig hermed en venlig hilsen med kurer!

Tag godt imod dem, for de er familie folk!

Petur Martin







Óluvá


Det var altså ikke Petur Martin, der havde været her i Tejn?!? Men hvem kunne det så være - det ærgrede mig, at jeg var kommet en halv time for sent.

"De tog op til Hammershus", fortsatte Birthe, "hvis du skifter det cykeltøj, kan du sikkert nå dem endnu".

Det tog mig ikke mange minutter at skifte, for derefter at sætte kursen til Allinge - i den retning, hvor Hammershus befandt sig.

Og jeg fandt de gode færinger :-)

Vi blev hurtigt enige om, at sætte kursen mod Tejn, for at få en kop kaffe og en snak om fælles bekendte i det Nordatlantiske.
Det blev til nogle rigtige hyggelige timer, som desværre ikke kunne fortsætte, fordi vore gæster selvfølgelig havde andre aftaler på Bornholm. De skulle jo bare aflevere en hilsen til mig - men hyggeligt, det var det.

1 kommentar:

  1. Pludselig gået et hak op i fontstørrelse på brødteksten, far? ;)

    SvarSlet