søndag den 17. juni 2012

Melstedgård

Melstedgård, nær Gudhjem, er bare et sted man må besøge.

Nu har vi boet her siden 2004, og har aldrig besøgt gården - det er simpelt hen for dumt.

Stedet/gården er en guldgrubbe for alle der vil vide noget mere om ”den ældre periode” på Bornholm.

Den gamle stubmølle har en fortid i Tejn, hvor jeg før har taget billeder af den - men her i området ved Melstedgård, er den rigtig kommet til sin ret, og ikke bare "gemt væk" i en afkrog af Tejn.

Hvis man så også er lidt af en fotograf, der er helt vild med specialiteter af den ark, får man hurtigt fyret en masse billeder af.

Melstedgård vil for eftertiden, stå meget højt på min liste over steder jeg vil anbefale vore gæster som besøger os i Tejn.


 Kan man være så heldig at tage et sådan billede? Det gjorde jeg i dag ved Melstedgård.
Et godt motiv - syntes jeg
En so får sig en middagslur












Stubmøllen fra Tejn i sit rette miljø








Engang havde en bødker masser af arbejde, i
dag er faget uddød - ligesom mange andre fag







Stemningsbillede fra haven bag Melstedgård

Hør er hængt til tørre under taget


Der er masser af motiver på Melstedgård

















Stemningsbillede fra stuen på Melstedgård


 
Med den rigtige belysning og uden blitz,
er der stor chance for et godt billede.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar