tirsdag den 10. juli 2012

Svindlere som ringer fra "microsoft"

I den sidste tid har vi været meget plaget af svindlere, som foregiver, at de ringer fra "microsoft"! Efterhånden nærmer det sig hastigt, at det er et tocifret gange de har ringet den sidste måned. Deres primære mål er, ar de kan få en virus ind i vor PC, for derefter at styre systemet, og eventuelt få hele systemet til at gå ned, som kun genåbnes af svindlerne - selvfølgelig gennem en økonomisk modydelse.

Selv om jeg har haft den største lyst til, at svare dem igen på det mest svinske engelske jeg i sin tid lærte i Wayatinah på Tasmanien (det er, trods alt, svindlere og bedragere der er i telefonen), så tager jeg det i mig igen, og fortæller, at jeg bestemt ikke har lyst til at tale med dem.

To dage efter ringer telefonen igen. Nu afbryder jeg bare.

Kendetegnet for telefonopringningen er, at det altid er et hemmeligt nummer der ringer op, derefter kommer der en lille pause, hvorefter en stemme, på engelsk med en indisk accent, fortæller, at det er fra Microsoft, og at din computer er i fare.

Lad dig ikke narre - afbryd samtalen med det samme. Og med samme procedure næste gang de ringer, for de bliver ved et stykke tid!

2 kommentarer:

  1. Nej, for søren! Den der har også været oppe at vende heroppe, hvor en dame var MEGET tæt på at falde i fælden. Du skal heller ikke reagere på kodeændringer fra "din" bank over email.

    SvarSlet
  2. Derfor, slet mystiske e-mail fra "din bank", og afbryd øjeblikkelig telefonsamtaler fra "microsoft" - helt uden nogen form for samtale.

    SvarSlet