mandag den 2. juli 2012

Tysk tremaster i Tejn

Jeg har været ombord på en del sejlskibe efterhånden, men jeg har aldrig sejlet med dem - desværre. Disse prægtige skibe, har altid draget mig, så lige så snart jeg ser et par ukendte master i Tejn havn, må jeg ned og se efter, hvad der ligger i haven.

Så, da Birthe og jeg kørte forbi havnen i dag, fik jeg pludselig øje på en tremaster på ydermolen - derefter var det bare hjem og få læsset vort indkøb af, fat i kameraet op på cyklen og ned til havnen.

Og jeg blev ikke skuffet. Der lå en flot tysk tremaster. Til aften er den sikkert væk igen, så derfor skal man være hurtig med kameraet.

Den er bare så flot
Egentlig er der ret mange tyske både og sejlskibe i Tejn havn for tiden. Sommeren har indfundet sig og dermed sommerferien, så det kan blive ret spændende hvilke andre skiber der finder frem til Bornholm i år.

Selv om havnen fyldes med udenlandske skibe, har de få fiskerbåde stadig deres daglige virke, men havnen, der engang var Bornholms næststørste fiskerihavn, er slet ikke den fiskerihavn den engang har været. Dertil er fiskebestanden i Østersøen stadig alt for lille.


Forskibet
  
- og agter


Ingen kommentarer:

Send en kommentar