søndag den 19. august 2012

Hvor er så de job? Jørgen på 61 år har skrevet 2.114 ansøgninger

Jørgen D. Hansen har været leder i 21 år, var administrerende direktør for 114 ansatte, taler fire sprog, kan teknisk tegning, er uddannet byggetekniker, har kørekort til lastbil med anhænger – men ingen kan bruge ham. Nu har han droppet a-kassehelvedet.

Denne overskrift i Ekstra Bladet fik mig til at tænke på mine egne ansøgninger, som jeg også har skrevet om på bloggen. Dette problem har jeg ligeledes skrevet om til vor Beskæftigelsesminister, men damen er åbenbart for fin til at svare mig, da jeg ikke kan få hende i tale, selv om jeg har rykket for svar – og jeg véd, at Beskæftigelsesministeriet har fået mine e-mail.

Da jeg så kontaktede andre folketingspolitikere, for, at jeg af den vej kunne komme i kontakt med Beskæftigelsesministeren, eller bare at få hende i tale, ved at rette henvendelse til Folketingets Beskæftigelsesudvalg, var her heller ikke meget hjælp at hente. Også Bornholms folkevalgte, for venstre, Peter Juel Jensen, har ikke evnet at svare mig. Selv Ældre Sagen har jeg forladt, da de ikke evner noget som helst - de skal ikke have deres ører i maskinen, selv om et medlem har været medlem af "Sagen" i omkring 20 år.

Det med ”Det grå guld” er bare en stor løgn! Ingen har brug for os, selv om vi har meget at byde på. Og vor regering vil på ingen måde gøre noget som helst for os - tomme tønder buldre mest!
Margrethe Vestager sagde ellers på et tidspunkt disse ord: "Arbejde arbejde", som det var det hun skulle til nu. Véd konen i det hele taget, hvad arbejde er?

Når man bliver pensionist, har vi åbenbart kun én ting at vente på!

Vor alder burde få mange arbejdsgivere til at klappe i deres hænder – her er der en gruppe ansøgere, der hellere end gerne vil i arbejde. Vi er over den fødedygtige alder, og kan slet ikke rende ind i barnets første sygedag eller lignende.
Så er der problemet med - hvor længe vi kan blive på vort arbejde pga. alderen. Som om, der ikke er et tilsvarende problem for en yngre medarbejder – da denne kategori gerne skal videre i systemet, så deres stilling mange gange kun er et springbræt til noget større!

Ansæt en medarbejde i den tredje alder, så er der garanti for en yderst stabil arbejdskraft! Hvor svært kan det være!

Hvis det så "bare" var et problem for den ældre generation, men selv personer over de 40 år, har et problem med alderen ved jobansøgninger?!? Arbejdsmarkedet søger efter en arbejdskraft med stor erfaring, men man må helst ikke være over 25 år - det hænger bare ikke sammen!

Næh, Jørgen D. Hansen, du er sgu ikke alene om det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar