torsdag den 9. august 2012

Løbetur fra Tejn

Nu er det altså ikke lige, der løber denne tur jeg omtaler i dette indlæg, selv om jeg har løbet en del i mit liv, bl.a. et par maratonløb, næh, det er svigersønnen René, der i dag har løbeskoene på.

Vi havde regnet ud, at der måtte være omkring 4 km til Shell tanken i Allinge, så rundt regnet, ville det blive en løbetur på ca. 8 km. Men René nøjes ikke med en ca. distance, så han tog sit pulsur med GPS med på turen - men først skulle han lige finde en satellit?!? Okay - indrømmet, jeg har ikke selv en sådan, så jeg gloede bare på dette nymoderne pulsur.

Turen gik over al forventning (jeg var på cykel som vandbærer, samt var jeg bevæbnet med mit uundværlige kamera), så selv om der var modvind og en del bakker op til Allinge, varede det ikke længe før vi ankom til tanken i Allinge.

Hjemturen var nærmest det rene leg, da der nu var, helt naturligt, medvind og bakker der for det meste gik nedad. Så da vi igen stod i indkørslen i det lille hjem i Tejn, viste pulsuret med GPS, at løbeturen længde var 9,230 km - altså en del over de 8 km jeg havde regnet med.


Tanken i Allinge er nået - og så går det tilbage til Tejn igen.
På vej ud af Sandkås mod Tejn



















Det er ikke hver dag René løber sine løbeture med Østersøen som baggrundsbillede. Og løbestilen? - Bolt go home!

Midtbyen i Tejn. Det er godt nok anderledes skilte end dem i omegnen ved Bevtoft i det synnejyske.

2 kommentarer:

  1. Kæft hvor ser han godt ud....hvilken teknik...hvilken fantastisk løbestil...hvilke lækre ben...og hvilket overskud !

    SvarSlet