lørdag den 15. september 2012

Kammeratstøtteordningens regnskaber på KSO's hjemmeside

Det har taget mig nogen tid, at få adgang til Kammeratstøtteordningens (KSO) regnskaber, for De Blå Baretters (DBB) Landsformand, Bjarne Hesselberg, har sikkert ikke ment, at disse regnskaber behøvede at blive offentliggjort!

KSO får offentlig støtte, hvilket er på finansloven, på kr. 2.3 mio, et ret anseeligt beløb, som selvfølgelig skal offentliggøres som regnskab for, hvordan disse betroede midler er blevet anvendt. DBB har fået opgaven for, at disse midler bliver anvendt til det de er øremærket til - men, på den anden side, ville Forsvarskommandoen (FKO) slet ikke blande sig i, hvordan midlerne bliver anvendt?!?

Det har været en længere omgang, at få indsigt i disse regnskaber, da jeg har måttet over Finansministeriet, Forsvarsministeriet - og til sidst, FKO.

Jeg fik en aftale om, at regnskaberne ville komme ind på KSO's hjemmeside under http://www.80608030.dk/hvem-er-vi/moedereferater-og-regnskaber/kso-stygrp-2006-og-regnskab-2006.html samt, at regnskabet for 2011, først ville blive tilgængeligt midt på året 2012.

Alt dette gik efter aftalen, blot udeblev regnskabet for året 2011 efter aftalen, så da vi var i udkanten af august måned, rettede jeg en henvendelse til DBB webmaster om, hvor regnskabet måtte befinde sig? Jeg fik et hurtigt svar, at han godt kunne se, at regnskabet manglede, men om dette måtte jeg rette en henvendelse til deres Landsformand, Bjarne Hesselberg. Jeg har før rettet henvendelser til andre personer i DBB, men hver gang er det omtalte Landsformand, der skal besvare mig. Et eller andet siger mig, at en god leder uddelegerer sine opgaver - det lader dog ikke til at være tilfældet i DBB!

Om Bjarne Hesselberg er en god eller dårlig leder, har jeg intet kendskab til, jeg kan blot konstatere, at ALT skal gå igennem denne mand!

Herefter rettede jeg en henvendelse til Bjarne Hesselberg - som slet ikke svarede mig på min henvendelse, som almindelig høflighed ellers kræver, men det begiver man sig åbenbart ikke af med i de kredse?

Helt ærligt, så virker det utroligt uhøfligt - først, at bede mig henvende mig til Bjarne Hesselberg, som derefter ikke gider svare mig! Større arrogance skal man lede længe efter. Så har jeg også prøvet det!

Så var der bare tilbage, at henvende sig til FKO igen. FKO bad mig vente en måneds tid, for der kunne jo komme et eller andet i vejen for udeblivelsen! Dette accepterede jeg selvfølgelig.

Små to uger efter kom det efterlyste regnskab på nettet. Så kan jeg selvfølgelig begynde at tænke på, om FKO alligevel har rettet en henvendelse til Bjarne Hesselberg, men dette véd jeg intet om - men tanken er der alligevel!

Nu har jeg fået en direkte adresse til FKO, som jeg kan anvende til, ved udeblivelser af kommende regnskaber.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar