onsdag den 5. september 2012

Regentparret på Stammershalle

Stammershalle badehotel, med restauranten lige bag flagstangen
Som skrevet i forrige indlæg, skulle Regentparret spise på Stammershalle restaurant, så da stedet kun ligger 5 minutters kørsel på cykel, tog jeg den gamle mountainbike ud til Stammershalle. Ud over omtalte restaurant, er Stammershalle et meget interessant sted på Bornholm, da stedet er et af de ældste bosteder på øen - men det vil jeg en anden gang skrive et indlæg om.

Jeg ankom i god tid, da jeg ikke kunne vide om der var mange mennesker, der havde fået samme idé om Stammershalle, men kun ca. 50 mennesker var mødt op på stedet. Sikkerhedsvagterne havde travlt med at fortælle de få mennesker, hvor de måtte færdes, men selvfølgelig gjorde de bare deres arbejde, selv om det godt kunne virke lidt hysterisk. Dog lever vi i en tid, hvor alt er muligt, hvis man går i grumme tanker, så derfor er denne sikkerhed desværre nødvendigt.

Leif Olsen -
 
- og et par andre bornholmske politikere



















Jeg havde regnet med, at hovedpersonerne skulle ind gennem hovedindgangen, så jeg slog mig ned der, efter at have fået en godkendelse fra et medlem af politihjemmeværnet. Denne godkendelse blev underkendt 5 minutter efter af en politimand med en noget højere rang, og da jeg samtidig fandt ud af, at Regentparret skulle ind ad bagindgangen, fandt jeg mig hurtig en bedre plads ved indkørslen bag om restauranten.

Nogle af vore lokale politikere kom gående til restauranten, da de havde været nødt til, at stille deres køretøjer lidt længere væk, da restaurantens P-plads ikke kunne rumme alle de køretøjer, der ankom til stedet. Da jeg så Leif Olsen, SF-guru fra Tejn, komme gående op imod indkørslen - i et nydeligt sæt tøj (Leif Olsen er ellers kendt for sit cowboydesign til alle kommunalmøder), kunne jeg ikke dy mig ved at udbryde: Hvad pokker Leif - så du ejer altså et pænt sæt tøj?

Selvfølgelig grinede Leif Olsen af bemærkningen.

Regentparret ankommer til Stammershalle
Regentparret - stærkt omgivet af sikkerhedsfolk
Vi tilskuere fik ikke ret meget at se til Dronningen og Prinsen, da politiets motorcykler hurtig spærrede indkørslen meget effektivt, så alle biller i følget hurtigt uhindret kunne køre ind bag om restauranten.

Inde i restauranten, kunne vi se de indbudte stå op omkring bordene - ventende på hovedpersonernes ankomst, men de måtte vente lidt endnu, da Regentparret lige tog en tur op på første sal, for at betragte den pragtfulde udsigt ud over Østersøen, som Stammershalle restauranten kan bryste sig af.

Og denne udsigt er bestemt værd at dvæle lidt ved, så gæsterne ved bordene, nedenunder, måtte væbne sig med lidt tålmodighed inden frokosten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar