mandag den 17. september 2012

Tysk tomaster i Tejn havn

"Lovis" på vej ind
Da jeg cyklede ned til Brugsen - som ligger helt ned til Tejn havn, cykler jeg altid nedenom havnen, for at komme hen til Brugsen, for måske er der et eller andet skib, jeg lige må tage et billede af.

Der kunne også være andre interessante ting på min vej, så derfor har jeg næsten altid mit kamera med - og i dag var det altså den tyske tomaster, "Lovis", fra Greifswald (hvor det så ligger henne?)

Jeg har før skrevet, at jeg har et eller andet med træ sejlskibe, som jeg ikke kan stå for, og jeg er da også blevet skudt i skoene, at jeg måske lever i en forkert tidsalder. Dette er meget tænkeligt, men nu lever jeg altså i denne tidsalder, og det lever jeg helt godt med.

Jeg havde lige rundet den lille fiskeri- og lystbådehavn, da den tyste tomaster dukkede op i mit synsfelt, idet den var direkte på vej ind i havneindløbet.

Det kan godt være, at jeg hurtigt kom af cyklen og fik fat i kameraet, for det er ikke hver dag, at jeg kan tage et billede af et sejlende træskib - på vej ind i havnen.


"Lovis" manøvrerer rundt i Tejn havn, da skibet vil lægge til med bagbord side ind mod havnekajen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar