tirsdag den 16. oktober 2012

Politikerlede

Det er min opfattelse, at politikerleden har fået rigtig fart i hjulene her på det seneste, og det nyelige SF-formandsvalg har ikke gjort det meget bedre.

Når journalisterne spørger "ind til benet", er svaret som regel således: Jeg mener der er rigtig vigtigt" - og så kommer der en smøre fra noget, som slet ikke har med spørgsmålet at gøre - og journalisten står tilbage med alle sine talenter.

Herefter er det selvfølgeligt meget naturligt, at journalisten gentager sit spørgsmål, da han/hun stadig mangler et svar, hvorefter, (nu tager vi Helle Thorning-Schmidt som eksempel): "Jeg tror ikke vi kommer meget nærmere, end det jeg allerede har besvaret".

Dette er ikke bare en hån imod journalisten, men i lige så høj grad imod den almindelige borger/vælger - og det er en af de mange ting, der skaber politikerlede!

I øvrigt, tror jeg ikke på, efter at have hørt dagens tirsdagsmøde på Christiansborg, at den nye SF-formand, Annette Vilhelmsen, kan få SF op af hængedyndet, efter hun har været i menneskehænder inde på Marienborg, sammen med Helle Thorning-Schmidt og Margrethe Vestager. For mig lød det som, at Annette Vilhelmsen var totalt enig i hele regeringsgrundlaget - noget som SF-baglandet bestemt ikke er enig i.

Når jeg ser tilbage på de sidste to ugers formandsvalgdebat, og sammenligner resultatet i dagens tirsdagsmøde på Christiansborg, så bidrager det bestemt ikke til mindre politikerlede - tværtimod!

Jeg har før spået SF går ud af regeringen, og denne påstand står jeg stadig ved.

Det kan blive spændende at se de nye meningsmålinger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar