lørdag den 17. november 2012

En lille verden

For et par år siden, blev jeg ringet op af en journalist fra TV2, der havde et spørgsmål til et vinterbillede, jeg engang sendte ind til TV2. Da journalisten præsenterede sig, faldt mine erindringer til min tid på Færøerne, for navnet var så usædvanligt, at det kun kunne have sit ståsted på disse forblæste øer. Dog kendte jeg ikke den pågældende journalist, dertil var aldersforskellen alligevel for stor til. Men da jeg spurgte til et bestemt navn - men samme efternavn, var der bid. Joh, det var da hendes bedstefar - hvordan jeg havde kendt ham, for han var jo død for en del år siden? Så er det, at man igen bliver mindet om, at man nok ikke er helt ung længere - men jeg havde kendt hendes bedstefar igennem mit virke som typograf på Færøerne.

Så kom det næste spørgsmål om en ny person. Joh, det er min mor, svarede den kvindelige journalist, hvordan kender du hende? Så måtte jeg tilstå, at jeg kun kendte hendes mor som tredie person, hvilket beroligede hende en hel del - det er jo Færøerne vi taler om! Men så kendte jeg også hendes onkel, der havde et bogbinderi i sin tid - så vi fik hurtigt vendt en del fælles oplysninger i den telefonsamtale. At så også, at journalisten også er i familie med en tidligere statsministers hustru, er en helt anden historie!

Underligt, at en tilfældig telefonsamtale kan få minderne frem. Verden er slet ikke så stor, når det kommer til stykket.

3 kommentarer:

  1. Ja, nu ved jeg jo straks hvad du taler om.

    SvarSlet
  2. Du har gennemskuet det :) og du har helt ret. Selv om du bor på den anden side af jorden, er du ikke nem at skjule noget for

    SvarSlet