mandag den 19. november 2012

Liggetiden for hussalg fordoblet på få år

Hvis jeg ikke passer lidt på, kan jeg hurtigt risikere, at det bornholmske boligmarked, bliver et fast emne på min blog. Men det harmer mig, at vore politikere, her på øen, nærmest snorksover over boligproblemet. Liggetiden for salg af huse på Bornholm, er fordoblet på bare få år - det burde da få nogle politikere op af stolen, eller skulle jeg måske sige - ud af hængekøjen! Jeg må jo hellere følge med tidens politiske udtryk!

Forleden så jeg på TV2 Bornholm, i en "360 udsendelse", om, hvad der skal gøres for at komme dette problem til livs. Det ladet ikke til, at nogen som helst, tager problemet alvorligt. For, hvis man lemper på boligpligten på landet, eller for den sags skyld, i byerne på det øvrige Bornholm, så vil ingen bebo de tomme huse i byerne. Selvfølgelig vil de da ikke det, da udviklingen er, at bornholmerne flytter til Rønne!!!!

Så bornholmerne kan ikke selv løse vort boligproblem!

At vore politikere ikke vil se sandheden i øjnene, er mig en gåde, men det er måske sjovere at lege skak med de andre partier - i stedet for, at udarbejde en handlingsplan for boligproblemet?

Udgangspunktet er, at Bornholm ER en ferieø, men det kommer åbenbart bag på vore lokale politikere!?! Vi kan ikke engang skaffe sovepladser nok til de mange, der besøger det årlige Folkemøde i Allinge. Dette Folkemøde, med alle danske toppolitikere samlet på cirkuspladsen - ja, næsten helt til Sandvig, er blevet så stor en succes, at deltagerne og gæster, bliver fordoblet hvert år. Ikke engang det gider man forholde sig til!

Vi bliver nødt til, at følge med udviklingen, samt at forstå, hvordan vor omverden ser på os - og så forholde os til det. Vi får ikke vore tomme huse beboet med nye faste indbyggere her fra Bornholm, men vi kan få mange nye "fritidsindbyggere" til øen, indbyggere, som kan skabe langt mere liv og arbejde, end vi har i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar