torsdag den 22. november 2012

TV-reklame om banker

Der er mange dårlige og direkte misvisende TV-reklamer på TV2. Når man er pensionist, ser man ret meget TV, og navnlig fylder nyhederne en del af den daglige underholdning. Derfor er der ligeledes en del TV-reklamer man må tåle, selv om det til tider bliver direkte utålelig, som herefter lider den tort, at jeg slukker for skærmen.

En af de reklamer jeg virkelig hader, er en bankreklame, som slutter af med: "Hvad kan vi gøre for dig?" I dag er der sgu ingen banker der gør noget for "dig"! Renteskruen får bare en tak til, så kan de klare sig lidt igen.

En af mine venner i Odder, fortalte mig forleden, at hans mor på 85 år, havde fået en opringning fra Nordea Bank, vedrørende et godt råd om en investering i fremtiden for hendes bankmidler. Min gamle ven var helt oppe i det røde felt, "Man spørger sgu da ikke en ældre dame på 85 år om at investere?" - hvorefter samtalen blev drejet direkte om til eksemplet Tønder Bank, hvor man lokkede egnens borgere til at investere i Banken.

Han havde derefter ringet til den pågældende bankrådgiver, for at fortælle ham, hvor meget "fremtid" en ældre dame på 85 år havde, og at det var det dummeste forslag han indtil dato havde hørt om! Bankrådgiveren forsvarede sig med, at han kun ville sin kunde det bedste - hvilket, i dette tilfælde, er direkte løgn. De går efter de ældres midler - til bankens fordel - og så er den ikke længere!

Så er det jeg igen kommer til at tænke på reklamen; "Hvad kan vi gøre for dig?"

Nogen burde skamme sig, men jeg tror ikke, at de kender ordet "samvittighed".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar