fredag den 21. december 2012

En artikel om Cypernveteranerne

Cypernveteraner samlet i Hellerup
I et tidligere indlæg, har jeg omtalt Cypernveteranerne - og ikke mindst "De Bornholmske Cypernveteraner", som jeg stiftede bekendskab med ved arrangementet på den cypriotiske domicil i Hellerup, den 26. november i år.

Omkring en uge før arrangementet, som var arrangeret for, at hædre vore FN-soldaters indsats på Cypern fra 1964-1992, skrev jeg til Bornholms Tidendes Chefredaktør, Dan Qvitzau, for at fortælle om arrangementet, da jeg mente, at "Tidende" kunne være interesseret i nyheden - og især, når der var tale om en historisk begivenhed, som det var i dette tilfælde! 

Jeg skrev bl.a.:

Bornholms Tidende!
Er Bornholms Tidende interesseret i en artikel om et arrangement, som afholdes på den cypriotiske ambassade den 26. november? Arrangementet omfatter en reception vedrørende bogen "Da vikingerne mødte Afrodite", derfor har Cypern, i anledning af deres formandskab for EU, besluttet, at hædre de danske FN-veteraners indsats i sin tid på Cypern. Bogen "Da vikingerne mødte Afrodite", er tilegnet de 22.000 FN-soldater, der i perioden fra 1964-1992, var tjenestegørende på Cypern. Derfor er der bl.a. indbudt 70 FN-veteraner til arrangementet. Der vil bl.a. være talere af ambassadøren og De Blå Baretters næstformand, Oberstløjtnant Peter Kragh Nielsen, m.fl.. Der har været en del bornholmske FN-soldater på Cypern i omtalte periode. Jeg vil være til stede ved arrangementet bl.a. for at tage billeder m.v. for en veteranforening. Jeg vil først være tilbage på Bornholm sent den 26. november, så De vil kunne modtage artiklen med billeder den næste dag. Evt. kan jeg komme en tur op på tidende med materialet?

Svaret kom ret omgående fra Tidende:

Ja tak til en lille artikel med fokus på de bornholmske deltagere - og et billede.
Mvh Bornholms Tidende

Den 27. november sendte jeg Bornholms Tidende en lille artikel, samt to billeder (så kunne de selv vælge). Endvidere satte jeg selv et indlæg på min blog om omtalte seance, som jeg henviste Tidende til, hvis de ville supplere min sendte artikel med lidt mere stof, hvilket jeg fik "tak" tilbage for.

Det var min helt klare opfattelse, at artiklen skulle skrives som et aktuelt stof i avisen, og ikke noget som kunne vente flere uger. Vi taler jo om en avis med nyhedstof, trods alt!

Efter et par ugers forløb, rykkede jeg Dan Qvitzau om artiklen, da jeg endnu ikke havde set noget som helst til artiklen. Svaret var:

Kære Erik Krog.
Jeg har sendt materialet til behandling hos lokalredaktør Tove Laursen.
Mvh Dan Quitzau

Endnu en god uge er gået, og jeg må erkende, at Bornholms Tidende ikke er så interesseret i aktuelle begivenheder med bornholmere som deltagere. De mange læserbreve, som Tidende sender så mange af, har en meget større spalteplads på avisen.

Det er i hvert fald sidste gang, at jeg sender tekst og billeder til vor lokale avis!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar