torsdag den 13. december 2012

Jul på Store Torv i Rønne


Juletræet på Store Torv i Rønne
I dag havde jeg et ærinde i Rønne, så selv om det havde sneet kraftigt i nogle dage, og meldingerne lød på meget sne og is-glatte veje, kørte jeg af sted til øens hovedstad.

Og jeg skal lige love for, at vejene var meget glatte. Mellem Hasle og Rønne, var jeg nødt til, at standse helt op på grund af nogle biler, der skulle dreje til venstre. Da jeg skulle køre videre, kunne jeg næsten ikke få vognen igang igen på grund af isen på vejen. Derefter kørte jeg lidt mere forsigtigt resten af vejen ind til Rønne.

Selv om alle turister har forladt Bornholm - og vi næsten har øen helt for os selv, var der mange biler i midtbyen, så det var næsten umuligt at opdrive en P-plads, men til sidst lykkedes det da :-)

En del af Store Torv i Rønne, er for tiden omdannet til en skøjtebane for alle dem, der har lyst og tid til, at tage en tur rundt på isen.

Skøjtebanen er meget populær blandt øens unge, så det kom lidt bag på mange, at nogle vandaler, for et par dage siden, havde øget hærværk imod skøjtebanen - forøvrigt den først af sin art. Men nu ser banen ud til, at være helt klar igen.

Skøjtebanen på Store Torv i Rønne, som hvert år bliver sat op omkring først i december

Gågaden i Rønne - lige op til Store Torv.
På Store Torv var det store juletræ placeret hvor det plejer at være, og den lille gågade havde fået sit sædvanlige juleudsmykning.

Nu er det ikke det helt vilde juleudsmykning, at Rønne vælter sig i, men i forhold til Tejn, er der meget stor forskel.

Inden jeg tog hjem til Tejn igen, var jeg lige en tur omkring Sejersvej, for at ønske min gamle ven, den tidligere kriminalbetjent i Rønne, en glædelig jul og et godt nytår. Også hans hund, Cimber (nej, den er ikke opkaldt efter det krakkede flyselskab!), fik lige en julehilsen med på vejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar