mandag den 24. december 2012

Juleaften

Vort juletræ i udestuen i Tejn
Selv om jeg (efterhånden) ikke går ret meget op i julen mere, så går tankerne alligevel en tur ned gennem "Memory Lane".

Fra min barndom, var det altid noget med, at min mormor og morfar kom og deltog i julen, men ellers husker jeg ikke julen for ret meget - måske lige ud over, at jeg var ved at trykke min næse flad på købmandens vindue, for at se det elektriske tog køre rundt i vinduets julelandsby.

Men i dag, tænker jeg mest på vor juleaftener sammen med vore tre børn.

Jeg havde indført nogle "skikke" med røget fisk til frokost, samt havde jeg indkøbt en masse blade til børnene, så de kunne få dagen til at gå inden vi skulle en tur omkring træet.

I børnenes helt tidligste barndom, havde jeg fundet på, at spille billedlotteri med ungerne. Der var altid tre gaver, som vi spillede om - og af en eller anden grund, vandt de altid den gave de ville syntes bedst om. Det varede en del år, inden Bill fandt ud af systemet.

I dag er børnene voksne, og vi to gamle sider nu og fryder os over, at børnene kan fejre deres egen jul med deres respektive ægtefæller - og ikke mindst, sammen med deres forventningsfulde børn på denne juleaften.

Glædelig jul :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar