onsdag den 19. december 2012

Selskabsskat offentliggjort


Det måtte jo komme. Der ER noget jeg kan være enig med SF i. Holger K. Nielsen har netop offentliggjort selskabsskatten på internettet. Dette tiltag, kan jeg kun tilslutte mig.

I de offentliggjorte skattelister, kan man bl.a. læse, at vor største bank, Danske Bank, betalte i 2011 kun kr. 315 mio. - ud af en skattepligtig indkomst på ca. kr. 8 mia. Dette svarer til en skat på 4 pct.!!!

Jeg kan derimod slet ikke forstå partierne, venstre og de konservative, har så meget imod offentliggørelsen!?! Men, på den anden side, så er der så meget jeg ikke forstår!

Jeg kan da også notere mig, at min gode bekendt i Odder, John G. Jacobsen, som er helt oppe i det røde felt over, den sølle skat flere virksomheder bidrager samfundet med. Han skriver bl.a. til mig: 

Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på skats skattelister!! F.eks. betaler Nestlé Danmark ikke skat-men har et underskud på 53.129.533 kr.??? Det er da ufatteligt, skal vi ikke lave en forbruger boykot mod Nestlé's produkter? Eller hvad med Nordea, som ud af en oms. på 7.979.110.393 kr. betaler 315.634.833 kr.?? Det står jo ikke i forhold til hinanden!!

Okay - bankerne Nordea og Danske Bank, kan, i dette tilfælde, gå hånd-i-hånd.

En ting er helt sikkert, de offentliggjorte selskabsskattelister, vil i den nærmeste tid blive genstand for stor granskning, og ikke mindst, være et godt emne i debatten om selskabsskatten - eller mangel på samme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar