torsdag den 6. december 2012

Sne på Bornholm

Vejen til skraldeposen er fri for sne
Jeg lå lidt længe i sengen i morges og nød varmen under dynen. Desværre var jeg nødt til, at skulle en tur på toilettet, da jeg efterhånden havde vand i øjnene på grund af en overfyldt blære.

Uheldigvis kom jeg til at se ud af vinduet. Det havde sneet i nat! De eneste jeg så kunne komme i tanke om var, at så var der endnu en grund til, at blive under dynen. Det næste jeg så kom til at tænke på - var ugedagen. Torsdag! Dagen, hvor skraldebilen kommer - om morgenen! Væk var illusionen om en ekstra tur under dynen - hvis jeg da ville have udskiftet vor fyldte skraldepose med en ny og tom én!

Nu skal det altså lige nævnes, at den nye sne slet ikke er i samme mængde, som det øvrige Danmark havde fået i de sidste par døgn, og set i forhold til Norge, hvor Randi og Martin bor, så er det næsten ikke meget andet end et lag pudder i sammenligning. I efteråret væltede sneen bogstavelig talt ned i Elverum i Norge. Det er der slet ikke tale om her - endnu!

Men, der var ikke andet for, at jeg måtte i tøjet og en tur udendørs. Jeg havde i mit stille sind gået og håbet, at vinteren slet ikke havde bemærket, at vi havde forladt efteråret, men det skal jeg godt nok love for at den huskede - og med de sidste to vintre i dyb erindring, kom der en del eder fra mig. Jul eller ej - jeg kan sagtens undvære sne!

10 cm sne - ikke meget, men nok til, at skraldebilen sikkert kunne finde på at køre videre, fordi de ikke kunne komme til for sne? Jeg turde i hvert fald ikke tage chancen, selv om vi her på øen har et meget trofast system for bortkørsel af affald. Den ros skal jeg ikke tage fra dem!

Som det kan ses, fik vi omkring 10 cm sne i nat. De manglende blade på træerne, giver nu et helt frit udsyn til havet.

Nå, men efter dagen "snekras" ventede Birthe med kaffe og lune rundstykker, som smagte ekstra godt i dag. Tilbage er så, at vinteren helt sikkert er over os, det kan jeg slet ikke snakke mig fra, nu er der "bare" at komme igennem den.

2 kommentarer:

  1. Husk nu at "hamstre" lidt, hvis der nu skulle vælte ned som for to år siden.

    SvarSlet
  2. Vi holder øje med vejret, for den situation vil vi helst ikke opleve igen

    SvarSlet