lørdag den 19. januar 2013

Bopælspligten på Bornholm under afvikling

Hvad kan det ikke betyde for Tejn, hvis bopælspligten bliver ophævet her?
Hvert år, er Tejn hjemsted for Trolling Master Bornholm. Foto: Erik Krog
Det ser ud til, at seminaret omkring bopælspligten på Bornholm, som startede den 17. januar 2013, har båret frugt - således at forstå, at der er forståelse for, at bopælspligten - måske - kan ophæves flere steder på øen.

Det ser også ud til, at Bornholms Regionskommune, ikke bare har forstået alvoren for dette problem, men også handler derefter - og det kan jeg kun have ros til overs for. Derfor glæder jeg mig til, at læse det samlede resultat af seminaret.


Hvor kan bopælspligten ophæves?

Naturligvis, bliver bopælspligten på hele Bornholm ikke ophævet, da jeg tror, at Rønne vil forblive, at have samme status som nu, mens byer som Hasle, Allinge, Gudhjem, Svaneke, Nexø og Aakirkeby, vil selve midtbyen sikkert blive fredet - dog vil jeg mene, at i Gudhjem, vil det blive til en del mere end selve midtbyen, som vil beholde bopælspligten. Men ellers vil jeg tro, at resten af øen kan blive fri for bopælspligt - som jeg ser det! Kommunen er velkommen til at læse mit forslag.

Der er for mange af de skilte på Bornholm!    Foto: Erik Krog

- og resultatet af det!

Hvis dette bliver ført ud i livet, kan det ikke undgå, at give et løft til de mange huse, som er til salg på Bornholm. Dette vil ikke alene give sig udslag i, at der vil komme gang i hussalget, men også give arbejde til øens mange håndværksmestres mere eller mindre tomme ordrebøger. Også Bornholms forretningsliv og restauranter vil kunne mærke dette tiltag - for så mange huse er der til salg!

Vi vil sikkert også opleve flere turister på øen - ikke bare om sommeren, men hele året rundt, hvor vi lige for tiden har hele øen for os selv.

Igennem flere år, har vi set mange musikfestivaller blomstre op på Bornholm, men også mange sportsarrangementer, fiske- og klatrekonkurrencer m.v. har fundet vej til øen, vel at mærke, arrangementer som "slæber" en masse mennesker til Bornholm - og jeg føler mig ret sikker på, at endnu flere arrangementer vil komme til øen. Vi har også plads til seminarer, for slet ikke at tale om de direkte turistmindet tiltag, som automatisk medfølger ved øget turisme.

Ved at følge nedenstående links, kan du læse, om de tidligere indlæg jeg har skrevet om bopælspligten her på bloggen.

http://pensionistpaabornholm.blogspot.dk/2013/01/seminar-om-boplspligt-pa-bornholm.html

http://pensionistpaabornholm.blogspot.dk/2012/11/liggetiden-for-hus-salg-fordoblet-pa-fa.html

http://pensionistpaabornholm.blogspot.dk/2012/11/boligpriser-kreditforeninger-og-banker.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar