torsdag den 3. januar 2013

Døde i 2012

Også i det forgangne år mistede vi familiemedlemmer og venner. Her vil jeg bare nævne fem af dem vi mistede - eller som jeg normalt siger, "dem, som er holdt med at ryge!"

To direkte familiemedlemmer til min kone Birthe - hendes halvfætter Per Hermansen fra Hundslund, som var gift med Ellen Hermansen (en god arbejdskammerat til os begge). Per Hermansen døde af kræft. Også en bror til Birthe er død. Jens Jørgen Jensen, gift med Lise Jensen (den med OK busser i Odder). Jørgen, som han i daglig tale blev kaldt, døde efter lang tids kræftsygdom, 71 år gammel.

Min "kusine" Lissi, fra min "morfars" side, døde tidligere på året af kræft. Jeg havde ikke set Lissi i vor voksen alder, men talte med hende i telefon for bare et par år siden. Jeg var vokset op sammen med Lissi, som dengang boede i Rødovre.

En gammel ven fra Skovlunde mistede sin mor, Nina Kejlstrup. Nina Kejlstrup døde 91 år gammel. Jeg har kendt "Fru Kejlstrup" siden 1965, og talte sidst med hende for 1½ år siden i Super Brugsen i Allinge, hvor hun var på indkøb sammen med sin datter Beth. Beth er i dag er bosat på Tejnvej i Allinge, sammen med sin mand, Palle Kejlstrup.

Til sidst vil jeg nævne vor meget gode ven, Glarmester Ove Krog-Mikkelsen. Jeg fik kontakt med Ove nogle måneder før han døde på Horsens Hospital. Nogle dage før sin død, havde jeg en samtale med hans kone, Kirsten, og jeg havde en klar fornemmelse af, at nu stod Ove foran sin død. Jeg var, som jeg plejer i de situationer, i stor tvivl, om jeg skulle tage toget til Horsens - og om jeg i det hele taget kunne nå det inden han døde. Kort efter var det for sent. En læge på Horsens Hospital, fortalte Ove, meget indtrængende (ifølge Oves kone Kirsten), at hans hjerte kun kørte på det yderste af pumperne, så det så rigtigt sort ud for ham. Det "budskab" var, for lægen, så vigtigt at berette, at han fortalte det en 5 - 6 gange. Kort efter opgav Ove livet!

Ære være deres minde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar