lørdag den 5. januar 2013

En god idé for diabetikere

Mit nye "hundetegn"
Man datter Randi, som bor i Norge, anbefalede mig, at få fat i en eller anden form for ID, når jeg bevægede mig ude i samfundet - her tænkte hun nærmere på, når jeg var ude på mine mange træningsture på cyklen. Ganske vist havde jeg et visitkort med i baglommen, men et "hundetegn a la militæret" var nok mere at foretrække.

Vi har også tit hørt om diabetikere, der blev forvekslet med fulde mennesker, og dermed var endt i politiets varetægt, "på en briks natten over for at sove rusen ud", hvilket, i flere tilfælde har medført en tragisk udgang, da diabetikeren har været i insulinchoktilstand.

Jeg har aldrig været udsat for insulinchok - endnu. Jeg er godt klar over, at det kun er et spørgsmål om tid, før jeg ryger ned for en "jordprøve" (joh, jeg har lært et udtryk af motocrossfolket). En diabetiker skal altid have druesukker på sig, for i det øjeblik, at man "går i føling" (en tilstand af en art svimmelhed), skal man omgående tage druesukker - og det kan kun gå for langsomt!

Derfor fandt Randi ud af denne løsning på http://www.etsy.com/shop/MichelleVerbeeck?ref=pr_shop_more hvor hun fik fremstillet et armbånd til mig, så, hvis "jeg skulle ned efter en jordprøve", vil de der fandt mig, hurtigt finde ud af hvad jeg fejler.

Min hustru, Birthe, er bestemt heller ikke utilfreds med mit nye armbånd.

En god idé, som jeg kan anbefale andre diabetikere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar