torsdag den 3. januar 2013

Seminar om bopælspligt på Bornholm

Et hus med forretning til salg i Tejn, lige ud til havet. Er det ved at være fortid?
Nu ser det ud til, at mine indlæg om bopælspligten på Bornholm bærer frugt! Nej så naiv er jeg trods alt heller ikke, men mine indlæg gør i hvert fald ikke interessen mindre om dette meget vigtige emne for Bornholm.

Jeg kan se på de indlæg, som jeg skriver, hvilket der er mest populære - samt, hvad der bliver søgt på for at komme frem til mine indlæg, og her er det, at jeg kan se, at emnet om bopælspligten på Bornholm, er noget der interesserer mange. Det er ikke "bare" personer overfra, som søger på emnet, da jeg har fået henvendelser fra Sverige om problemet.

Den 17. januar 2013, afholder Bornholms Regionskommune et seminar om bopælspligten på Bornholm. Med på seminaret er de resultater, som Ærø har opnået ved at ophæve bopælspligten på øen, og da Bornholm sammenligner sig en del med Ærø, kan de blive ret spændende, hvad dette seminar kommer frem til.

Med alle de huse som er til salg på øen, er det tiltrængt med en ændring af denne bopælspligt. Og det skal ikke bare være en nedsættelse på en måned eller to af denne bopælspligt, der skal noget meget mere mærkbart til - noget der siger "goddaw" til hussalget. Dette vil give en stor saltvandindsprøjtning til vore forretninger, håndværksmestre og meget mere, samt, vil de forladte og tomme huse blive velholdte af de nye ejere, hvilket er stærkt tiltrængt.

Helt ærligt, så mangler vi visioner her på øen, da vi kun hører om nedskæringer, lukning af skoler, øget arbejdsløshed, konkurser m.v. - her er en stor mulighed for at komme videre, så jeg håber seminaret når frem til en rigtig god løsning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar