fredag den 4. januar 2013

Vintertræning og skibe

Min MTB'er ved Helligdomsklipperne
I dag havde vejrmeldingerne, på både DR1 og TV2, meldt om godt vejr på Bornholm - forstået på denne måde, at vi fik sol og lidt skyer, dog lidt blæsende, men ellers tørt.

Det store regnområder, der lå ind over det øvrige Danmark, ville ikke kunne nå Bornholm. "Skide godt," tænkte jeg, "så er det bare om at udnytte denne melding til en træningstur på MTB'ern.

Jeg havde også observeret flere skibe, som lå for anker fra før nytår, lige ud for Helligdomsklipperne, så jeg planlagde turen den vej rundt, så kunne jeg lige tage et par billeder ud over havet. Skibene, 3 stk, et fra Belgien og et fra Panama og et fra Rusland, lå der stadig, men et godt stykke ude. Jeg tog de planlagte billeder, og var hurtigt på cyklen igen - nu på vej mod Rø og Klemensker.

Fragtskibet "Kovera" fra Rusland. Billedet er taget i dag ud for Helligdomsklipperne.

Da jeg var på vej hjem over Olsker, begyndte "duggen" at falde lidt tungt, nærmest som en tiltagende støvregn - men jeg blev godt våd. "De satans meteorologer", bandede jeg for mig selv, "de er komplet uduelige - tørt vejr, min bare rø."!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar