fredag den 8. marts 2013

Folketingsvalget for 1½ år siden

Sad i går aftes og så på programmet "Debatten", hvor Erik Kjergaards knejt, Clement, huserede i sit vante miljø (utroligt, at han kan klare det tempo), hvor emnet var skolereformen og lærerenes overenskomst. Vi skal alle løbe hurtigere - blev der bl.a. sagt - og det skal skolelærerene også!

I dag hørte jeg så TV- lægen fortælle, at vi havde ret mange som led af stress, og med tanke for gårdagens program, bliver dette tal nok ikke mindre med tiden. Hvad er det egentlig vi skal nå? Vi skal løbe hurtigere, og det eneste vi opnår er stress - og endnu flere arbejdsløse.

Ingen af os er uundværlige, bliver der til tider også sagt! Jeg var forøvrigt i nærheden af mange uundværlige forleden. De var alle samlet på ét sted - på kirkegården!

Under "Debatten" på DR2, tænkte jeg pludselig på Folketingsvalget for 1½ år siden, hvor der var tre partier, der bl.a. gik til valg på 2 lærere i hver klasse!!! Så tænkte jeg på min egen alder, for jeg var sikkert ved at blive dement?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar