fredag den 22. marts 2013

Sne fygning over Bornholm

Fra Rø, med Østersøen lige forude.     
Jeg havde meldt mig til indendørs cykling i går i Klemensker Fitness, men på grund af vejret - samt et godt råd fra politiet om vejsituationen, aflyste jeg seancen. Men - i dag, så vejret langt bedre ud, altså set her fra Tejn, så jeg besluttede at tage holdet i Klemensker Fitness i dag kl. 16:00.

Jeg kørte hjemmefra i vanlig tid, og vejsituationen så forbavsende godt ud - lige indtil jeg kom op af Døndalbakken og skulle dreje af mod Rø. 

Egentlig var jeg godt klar over, at hvis der var et sted her på øen, hvor der er risiko for sne fygning, så er det i "Røpasset" - som jeg efterhånden har døbt det her om vinteren, og det svigtede heller ikke denne gang!

Der hvor fygningen var værst,  kunne jeg næsten ikke se hvor jeg kørte. Jeg ærgrede mig lidt over, at jeg havde pakket mit kamera så langt ned i tasken, at jeg ikke kunne nå det, men på den anden side, ville et billede bare vise en masse sne. Dog ville jeg have kameraet parat, når jeg kørte hjem igen fra Fitness. Det kunne jo være, at situationen var lidt bedre på det tidspunkt?

På hjemturen var blæsten stilnet noget af, men jeg fik alligevel nogle rimelige gode billeder, der kunne minde lidt om en tur til Grønland - men billederne er fra "Røpasset" på Bornholm.

Et godt billede - lige inden jeg kører ud af Rø. Her er lyset meget anderledes, end bare 100 meter længere fremme.                                                                                                        
Mærkeligt at tænke på, at i Tejn er vejene fuldstændig snefri, men her, 5 km længere væk, er billedet et helt andet. 
Alle billeder er af Erik Krog

2 kommentarer: