lørdag den 16. marts 2013

Vandet er stift i Tejn havn

Her er isen tydelig i havnen i Tejn
Det er ikke mange dage siden, at jeg skrev et indlæg om en storm, som væltede ind over os fra nordøst, hvor Østersøen bankede ind mod klipper og havnemoler, her på det nordlige Bornholm.

Siden har vinden løjet meget af, og i dag har vi sol over Bornholm - men vi har så til gengæld haft en del frost i den sidste uges tid.

I går fik vi lige en forvarsel på, at foråret lader vente på sig, da vi havde snevejr det meste af dagen. Selv om den danske verdenspresse har udråbt marts måned til en forårsmåned, så retter vejret sig ikke efter, hvad pressen mener og skriver om. Derfor er der intet unormalt i, at vi har sne og frost for tiden - og for at gøre det endnu mere surt, kan det sagtens fortsætte i næste måned med!

For blot nogle dage siden, var der små bølger i havnen - det er der ikke mere!
Der skal ikke meget mere frost til, før det kan blive et problem
for havnens skibe

Jeg gik en tur ned til Brugsen i dag - og selvfølgelig en tur omkring havnen, da den ligger på vejen. Det var lidt underligt, at se hvordan havet lå spejlblankt i dag - efter sidste uges stormvejr.

Da jeg nærmede mig selve havnen, undrede det mig at se, at der var måger der stod på vandet - ja, stod på vandet midt i havnen. Et kort øjeblik tænkte jeg, om det var en båd, der havde taget ophold på bunden af havnen, som mågerne benyttede sig af, men da jeg kom endnu nærmere, kunne jeg se, at der var is i havnen!

Det var ikke ligefrem is jeg havde forventet at se i havnen i dag, da uvejret forleden, ikke havde skabt ro i vandet til dette formål - men ikke desto mindre, var det det jeg så! Herefter gik jeg videre til inderhavnen, hvor de små både lå fortøjret, og her var isen endnu mere synlig. Vinteren havde på ingen måde sluppet sit tag - kunne jeg bare konstatere!

Bådefolket har indtaget deres pladser - men det bliver vist ikke de første par timer, at motoren kommer i omdrejninger.

Det bliver nok ikke foreløbig, at jeg kommer i haven!

Alle billeder er taget i dag, den 16. marts 2013, af Erik Krog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar