mandag den 1. april 2013

Åbent brev til justitsministeren

Morten Bødskov, billedet er
fra ministerens hjemmeside
I dag modtog jeg en e-mail fra min gode bekendt i Odder, John Grønbæk Jakobsen. John havde skrevet et brev til justitsminister, Morten Bødskov. Nu forsøger John, igennem dagbladet Jyllandsposten's debatside, af få justitsministeren til at svare mere konkret på det ønskede spørgsmål.

Politikere har det med, at gå en stor bue uden om "den varme grød".

Da John sendte mig hele brevet, går jeg ud fra, at han godt vil ha', at jeg offentliggør brevet på min blog - så dermed være gjort!



Åbent brev til justitsministeren.

Hr. Justitsminister!
Jeg har i februar måned skrevet til dig, som justitsminister, med spørgsmål om, hvor mange af de dengang 32 personer, der var på "tålt ophold"i Danmark, du har fået hjemsendt?
Jeg har modtaget en kort besked om, at du har noteret mine synspunkter - men fik ikke noget svar på mit spørgsmål.
I denne uge konstaterer jeg iflg. Jyllandsposten, at der nu er 52 personer på "tålt ophold!
Antallet er vokset og det støder min retsbevidsthed, som lovlydig borger i dette land, at der IKKE er sket noget med de folk der er "færdigbehandlet" i det danske retssystem og som ydermere bliver understøttet med betaling af den danske stat!
Du har "lovet" at lovbryderne skal straffes og udvises - og for at bruge dine egne ord fra et TV interview -"politiet vil komme efter dem"!
Hvorfor lever du ikke op til dine løfter, jeg er stort set ligeglad med alle konventioner, som I har underskrevet, nu må du tage ansvar for dine udtalelser og handlinger, der er jo sket ikke noget som helst! -tvært imod - Jeg forstår det simpelt hen ikke!
Endvidere forstår jeg ikke, at personer på "tålt ophold" kan færdes "uden kontrol" i vores samfund - bare de"lover"at melde sig til kontrol i Sandholmlejren - det er for godtroende!
Da jeg aftjente 16 mdr.værnepligt, samme sted i 1963/64, blev der straffet for ALLE forhold!
Jeg er i den grad uforstående over for udtrykket "tålt ophold", hvor jeg mener, at alle dine handlinger har konsekvens. 

Underskrevet  John grønbæk Jakobsen
                      Højvænget 207, 8300 Odder

Da det er et åbent brev, sender jeg det også med ønske om optagelse i Jyllandspostens debatside. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar