tirsdag den 9. april 2013

Cykeltur til Østbornholm

Østerlars Kirke - joh, jeg havde taget raceren i dag
I dag havde jeg planlagt en træningstur til Nexø, da vinden var i øst - så derfor ville jeg have en god medvind hjemover.

Ja, vi (os der kører på landevejene) tænker lidt over vore træningsture når vi hører vejrmeldingerne, derfor gik turen omkring Nexø i dag.

I søndags kørte jeg en tur til det nordlige Rønne, så jeg slap af sted med en tur på 52 km, hvilket vel er okay. Men turen i dag ville sikkert komme op på noget mere, da jeg havde lagt ruten fra Nexø til Svaneke, og hjem over Østermarie, Østerlars og Gudhjem.

Vejret var flot med høj sol, men med en modvind (på udturen) på 10 m/s, hvilket er det samme som en frisk vind.
Østermarie Kirke - ja det vrimler med motiver på Bornholm



I Nexø var der lige en trawler,
der skulle på arbejde


- og Ibsker Kirke lader heller ikke noget tilbage i den retning

Det var lidt underligt, at se havnen i Svaneke så mennesketom,
men det varer nok ikke ret længe før turisterne indtager den.
Der var ikke meget varme i luften, kun omkring 1-2 grader på plussiden, så jeg kunne sagtens mærke vinden i ansigtet, selv om jeg havde min "ansigtsmaske" på.

En af de ting, som er godt ved denne årstid er, at der næsten ingen biler er på vejene. Det er endnu kun enkelte turister, der er på Bornholm, og skolebørnene er endnu ikke dukket op - og da slet ikke under lockouten.


Derfor kørte jeg omkring kl. 09:00 om formiddagen, for så var morgentrafikken også vel overstået - og jeg havde det meste af kørebanen for mig selv.

Naturligvis havde jeg mit kamera med, så jeg kunne sætte nogle billeder ind på bloggen fra dagens træningstur.

Sol over Gudhjem i dag - det kan sagtens være andet end en røget sild med æggeblomme.
Da jeg kom hjem til Tejn, havde min kilometertæller lige rundet de 70 km, hvilket vel ikke er helt dårligt på denne årstid - for en mand i min alder?

Fotos: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar