fredag den 5. april 2013

Nordbornholm rundt på rammen

Klokketårnet ved Olsker kirke.
Jeg har stadig ikke sluppet mountainbiken, selv om jeg var lige ved det, da jeg i går besluttede, at jeg skulle ud på en længere tur i dag.

Vejret de sidste par dage havde nemlig været strålende sol, så det rykkede gevaldigt i mig, for at få raceren ud på landevejen.

Nu havde DMI lovet, at vejret i dag skulle være koldt og overskyet, med en vind på 10 m/s - men én ting er, hvad DMI lover, og en anden ting er, hvordan vejret réelt bliver!

Men - for én gang skyld havde DMI helt ret i deres forudsigelse. Ikke et eneste solstrejf var i sigte, da vejret var absolut helt i gråt, samt kunne jeg godt mærke, at vinden ikke var helt mild - og når så "varmen" kun var på +1 grad, så føltes det koldt, når jeg kom over i modvinden.

Olsker Kirke står flot i det tidlige forår
Naturligvis havde jeg kameraet med på cykelturen, selv om det kun var et par enkelte gange jeg holdt ind for at tage et par billeder.

Hver gang jeg tog handskerne af for, at tage kameraet frem, kunne jeg mærke kulden i mine fingre, så det tog mig ikke ret lang tid for at tage et par billeder, pakke kameraet ned bag ryglommen på min cykeljakke. På med handskerne og op på rammen igen, for at få varmen så hurtig som mulig.



Rutsker Kirke på bakken ved Rutsker

Nu har jeg set lidt igen på DMI's side, og egentlig bliver det ikke ret meget varmere de næste par dage, men vi får lidt mere sol og mindre vind, så måske kommer racercyklen ud og køre om ikke så længe?

Min tro følgesvend (en Trek 6300 købt ved Selandia Cykler i Odder) på turene her i vinter - med Hammershus i baggrunden, 
der er rigtig mange gode udsigtsmuligheder på en cykeltur her på Nordbornholm.                                     Fotos: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar