lørdag den 13. april 2013

Nyt i haven på Krogen i Tejn

Disse fire træer er blevet fældet, så jeg kan få
plads til en kompostkasse i baghaven
Jeg er godt klar over, at nattefrosten ikke helt har sluppet sit tag på Bornholm - da der er lovet nattefrost igen i nat, men det forhindrer mig ikke i, at jeg har gjort skrænten i baghaven klar til, at græsset nu kan sås - som vi har set frem til hele vinteren. For når sandt skal siges, så er der ikke mere frost i sigte - ifølge DMI, så jeg tager chancen!

Så i morgen kanter jeg af til det nye græs, der får baghavens skrænt til at vokse sammen med Pinsekirkens sti, som løber lige bagved - men det har også taget et par år at nå så langt.

Dagen i dag er så gået med at fælde endnu nogle træer. Naturligvis har jeg adviseret mine naboer om mine planer, så jeg den vej rundt ikke støder ind i problemer.

Det næste skridt vil så være, at jeg bygger en større "kasse" til kompost i baghaven, så denne kasse dækker hullet til vore naboer - et hul, som er opstået ved træfældningen.

Træerne er rigtigt godt egnet til brænde, men det bliver først klart brændeovnen til vinteren 2014

Også andre steder i haven fik jeg brug for 
kædesaven - inden træerne tager magten
Birthe har købt vin- og jordbærrabarber, så det kan vi så se frem til til sommer. Dernæst vil der helt sikkert følge indkøb af diverse blomster til kasserne på terrassen, så vi går et aktivt "haveforår" i møde i Tejn.

I morgen bliver det kun til lidt havearbejde, da jeg har planlagt en træningstur på ikke under 60 km - og det skal der selvfølgelig også være tid til.

Nu ser vi frem til et dejligt forår, for det kan ikke være så længe til før bøgen springer ud - det var også derfor, at vi skulle fælde træerne nu, inden der rigtigt kommer gang i bladene på træerne.

Vi har hele den dejlige forår- og sommertid foran os - og det kan vi bestemt ikke være helt utilfreds med. De første familiemedlemmer har da også allerede meldt deres ankomst til sommer.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar