mandag den 8. april 2013

På Restaurant Poul Pava i Rønne

Vi, min hustru Birthe og jeg, havde modtaget en "Sweetdeal" af vor datter, Randi. Denne "Sweetdeal" skulle benyttes på Restaurant Poul Pava i Rønne.

Poul Pava er en anerkendt kunstner, som har slået sit navn fast ved, at vedblive med, at tegne/male børnetegninger resten af livet (har jeg en fornemmelse af). Men Poul Pava gør det på en måde, som virker appellerende/tiltrækkende på hans publikum, samt, har han et flair for, at forsyne sine tegninger med en tekst, der rammer en god forståelse for Poul Pavas budskaber.

Nu er det altså ikke bare kunsten Poul Pave har kastet sig over - manden er også restauratør i "to etager", og det var derfor Randi kunne sende os en "Sweetdel" til Restaurant Poul Pava.

Restaurant Poul Pava, har til huse på Store Torvegade 29 i Rønne. Der er gode parkeringsmuligheder - lige om hjørnet fra restauranten.

Hvis det er noget vi yderst sjældent gør, så er det at gå på restaurant, så det har bestemt været én af grundene til, at Randi tænkte på os - men den første grund har sikkert været, at gøre noget for sine forældre, da dette ikke altid er lige nemt, når man bor så langt væk som i Norge :)

"Moppedrengen" hos Poul Pava i Rønne.          Foto: fra nettet
Menuen bestod af en "Moppedreng" - en burger med div. grønt/brød og "dyppelse" som jeg ikke helt kender bestanddelene af, samt lidt surt og stegte kartofler. Vor bedømmelse af menuen er, at burgeren havde fået en del for meget varme (godt gennemstegt), og brødet lidt for sejt, men vi blev godt mætte af hovedretten. Til restaurantens ros skal siges, at retten var yderst præsentabel på tallerkenen (se billedet til højre).

Desserten skulle nydes med kaffe, hvilket vi også bestilte - dog vil jeg lige tilføje, at denne oplevelse var lidt under hovedrettens, men bestemt en nydelse.

Ja, jeg er lidt kritisk, men nu jeg laver jo også selv mad (næsten hver dag), så jeg har jo lidt at have det i. Selv om det hører til sjældenhederne, at vi går på restaurant, nød vi til fulde denne frokost i Rønne - med stor tak til familien i Elverum i Norge :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar