mandag den 15. april 2013

Trolling Master Bornholm 2013

Her går starten for Trolling Master Bornholm 2012
Så er det ved at være tiden, hvor Trolling Master Bornholm 2013 starter. Helt nøjagtig lyder startskuddet onsdag den 1. maj, hvor afslutningen på dette års arrangement bliver lørdag den 4. maj 2013.

Sidste år var jeg "med" alle dagene - hvilket ville sige, at jeg skrev om arrangementet på bloggen, samt krydrede mine beretninger med resultater og billeder. Jeg kan da også, i den anledning, berette, at der har været rigtig mange - og fra mange lande - inde og besøge min blog, så det bliver sikkert ikke ret meget anderledes i år.

I år vil jeg prøve at lave lidt videoer fra arrangementet, men selvfølgelig vil jeg ikke undlade billederne.

Selve resultaterne vil jeg nok ikke gå så meget ind i, da disse også vil være at finde under TV 2's hjemmeside. Men følg med på bloggen, det kunne jo være, at jeg faldt over noget nyt, som jeg ikke har skrevet om før?
Det bliver dejligt med lidt liv i Tejn havn - efter en meget lang
vinter, og Trolling Master Bornholm er altid garant for dette.


En ny ting er, at præmierne i år bliver beskattet, da skattevæsenet ikke mener, der er tale om held ved fangsterne - men at det nærmer sig erhvervsfiskeri, hvilket jeg er totalt uenig i, så burde det være de samme tre mand på podiet hvert år.

Der er også tale om, at fangsterne skal indgå i de tildelte kvoter for laksefiskeri. Hvornår skal der så betales skat for at trække vejret?




Vi kunne godt bruge nogle flere arrangementer af den slags på Bornholm/Tejn, bare uden alle de restriktioner! Der er tale om en konkurrence, som er til gavn for Bornholm, men det er åbenbart faldet vor regering for brystet.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar