torsdag den 2. maj 2013

2. dagen af Trolling Master Bornholm 2013

Trolling Master er andet end en masse mennesker, især når bådene er på havet.
I dag var der næsten ikke et øje at skue midt på dagen.
Sidste år havde jeg mange billeder af trollingbåde, fiskere, tilskuere og meget mere af den slags. I dag har jeg tænkt mig at vise lidt billeder fra Tejn havn - hvor alle både er ude, og det er en helt anden sag.

Men inden jeg tog ned til havnen, havde jeg lige en træningstur på cyklen det skulle overstås. Når jeg planlægger en sådan tur på cyklen - som diabetiker, skal jeg altid have mindre insulin end jeg plejer til min morgenmad, da jeg brænder en del af blodsukkeret af undervejs. Derfor er der næsten aldrig to dage der er ens med hensyn til insulin, da kosten også har en hel del at sige i den retning.

Træningsturen gik efter beregningerne, men der var lige 4 vinterdæk der skulle skiftes på bilen, inden turen gik ned til havnen. Derfor blev klokken lidt over 2 om eftermiddagen, inden jeg tog ned til havnen - som selvfølgelig blev kombineret med en tur i Dag'li Brugen, som også ligger ved havnen.

En enlig trollingbåd kommer ind i havnen. Måske med en god fangst?

Havnen var næsten død. Der var ikke mange mennesker i mit synsfelt da jeg svingede min mountainbike forbi vor lokale damefrisør, som ligger lige inden indgangen til havnen.

Hele inderhavnen var totalt mennesketom, og der var kun de lokale både ved kaj, som ikke deltager i Trolling Master.


Da jeg hævede blikket en smule, så jeg en enlig trollingbåd komme ind i havnen, måske havde de allerede fanget en stor laks?

Da jeg kom til "hovedhavnen" var der kun nogle enkelte børn, som viste lidt tegn på liv, for henne ved Tejn Værft, stod hallens hovedport på vid gab, og teltene så meget ensomme ud. Først da jeg nærmede mig værftshallen, som for tiden fungerer som TV-studie for TV 2, var der nogle enkelte TV-medarbejdere som var i aktivitet. Alle salgstelte var lukket, og det store madtelt var helt mennesketomt.

Det er den anden side af arrangementet. Når bådene er på havet, er havnen blæst for liv.

Da jeg gik op til Dag'li Brugsen, så jeg en mand bag madteltet - liggende på asfalten, talende i sin mobiltelefon med ørepropper i begge ører, samtidig med, at han tog en form for solbad. Man kan dårlig være bekendt at klantre vejret under dette arrangement - flottere vejr kan man ikke ønske sig.

Hvis dette vejr holder, kan vi godt forvente en rekordstor laks inden på lørdag.

Allerede i går blev den største laks vejet til 18,890 kg. Det tegner rigtigt godt.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar