onsdag den 22. maj 2013

En træningstur med Klemensker Fitness "holdet"

I går havde vi endnu en træningstur med mit nye cykelmotionshold fra Klemensker Fitness. Nu er "hold og hold" nok en betegnelse, der er lige i overkanten, men for anden gang var vi tre deltagere. "Holdet" består af Grethe fra "Indoor Cycling holdet", en 15 år knejt, som, via sin mor, Tove Agnethe, har spurgt om lov til at køre med - samt undertegnede.
Et billede af Erik Krog, som er lidt sliten, som de siger i Norge
Sidst vi var ude, var lige inden jeg tog til Bevtoft, for at hjælpe familien lidt i haven. Det var på den træningstur, at Grethe og jeg, havde vor 15 årige "elev" med for første gang. Vi cyklede en træningstur på ca. 32 km, en tur med bakker og modvind, som hører til en rigtig tur på "rammen".

På turen var vi så ubehøvlede, at vi skiftedes til at sætte vor unge holdkammerat af - men vi ventede pænt på ham hver gang.

Turen i dag, havde jeg valgt med omhu - en tur omkring bakken på Tejlkås, hvorefter vi skulle fortsætte nordpå mod Allinge.

Jeg var yderst omhyggelig, med tanken fra sidste træningstur, med at sætte "knejten" ind i situationen lige inden vi ramte bakken - ja, jeg fortalte ham oven i købet, at hvis bakken var for styg, så skulle han bare stå af - for bakken ved Tejlkås er virkelig en barsk sag.

10 til 15 meter oppe på bakken, kørte vor unge holdkammerat fra os.

På vejen mod Allinge, havde Grethe og jeg nok at gøre med at ligge på hjul. Jeg skal love for at vor unge ven fik taget revanche fra sidste træningstur.

Den knejt skal nok blive til noget, hvis han fortsætter med den fremgang. Det vil nok ikke gå ret lang tid, før jeg må henvise ham til en cykelklub, hvis han skal have mulighed for at udvikle sit talent.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar