fredag den 3. maj 2013

Flot vejr på 3. dagen af Trolling Master Bornholm 2013

Dejligt med så meget liv på havnen i Tejn
Dagen i dag, var det meste af Østersøen lige så roligt som Gamle Skovlundes gadekær. Der var ikke mange krusninger på havet - kun dem som fiskerne selv lavede.

Jeg tror, at vejret er det bedste nogensinde i Trolling Masters 9 årige historie, og det siger ikke så lidt. Der vil blive fisket alle dage på fuld tid, hvilket må give en rekord i antal fisk.

Da jeg gik ned til havnen i dag ved 19-tiden, kunne jeg fornemme alle de mennesker, som jeg ville finde på havnen - inden jeg kom ind på havnen. Normalt er havnen altid mennesketom, så egentlig var der ikke noget at sige til, at jeg kunne fornemme stemningen.

Hele havnen syede af liv og glade mennesker. Synd det kun er én gang om året, at vi kan bruge vor udmærkede havn til det formål.

Der er intet, der bliver overladt til tilfældighederne inden den
direkte vejning på TV 2, alt bliver gennemgået meget nøje.
Solen var på vej ned i vest, hvilket gav mig et direkte sollys i øjnene på vej hen til TV 2's studie, som er placeret i den store hal på havnen.

Lige inden jeg nåede den store menneskemængde foran studiet, passerede jeg rensebordene, hvor en del fiskere, som ikke var med i dagens opløb om dagens største laks, stod og rensede deres fisk.

Siden bådene kom ind kl. 18, har der været travlhed i teltet, hvor fiskene bliver vejet.
Det er kun de laks, der formentlig vejer over 12 kg, som ikke bliver vejet i teltet. Disse laks bliver sat til side, for at blive vejet i direkte TV - der skal jo være lidt spænding i konkurrencen!

En deltager på kajen - efter en lang dag på havet
Jeg gik ind i studiet for at tage nogle billeder til bloggen, og var egentlig på vej hjem igen, da jeg mødte nogle gamle venner fra Allinge. Så fik vi lige en snak om vind og vejr, samt hvad den største laks ville veje i dag. Jeg havde ikke på fornemmelsen, at rekordfisken fra dag ét ville blive overgået i dag.

Da jeg lidt senere var på vej igennem havnen, stødte jeg ind i en af cykelvennerne - så faldt snakken selvfølgelig på cykling. Min bekendt havde forresten hørt, at jeg havde startet et cykelhold op i Klemensker. Joh, Bornholm er en lille Ø.


video

Der var stadig meget aktivitet ved rensebordene omkring kl. 19.30


video

Der er travlhed i studiet inden vejningen går i luften


Foto og video: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar