lørdag den 4. maj 2013

Motionscykling i Klemensker Fitness

Grethe Pihl ankommer til træningen.               Foto: Erik Krog
I dag var det den første rigtige dag, at Klemensker Fitness havde motionscykling på programmet. Det er stadig meget for tidligt at konkludere, om dette nye tiltag kan blive en succes, da næsten ingen har "turde" binde af med en motionsaktivitet på landevejen.

Når man har tilmeldt sig til et Fitnesscenter, så er det vel fordi, at det kan foregå indendørs, derfor kan der godt gå lidt tid, inden medlemmerne har godkendt dette nye tiltag som en mulig aktivitet.

Der var "kun" en deltager ud over undertegnede. Grethe Pihl stillede til træning i dag kl. 10:00 på Lindevej, hvor jeg havde sat distancen til Ca. 35 km. Nu vidste jeg godt, at Grethe havde smugtrænet "lidt", så denne distance ville nok være lidt for kort for Grethe, så derfor fik hun lov til at vælge en anden rute end den jeg havde i tankerne.

Når jeg ser en ny rytter, ser jeg på bl.a. cyklen og derefter på rytteren. Grethes cykel var bestemt en meget god kvalitet. Carbon ramme, perfekt til hendes højde, hvilket er en stor fordel for tyngdepunktet på cyklen - derfor sad rytteren som støbt på cyklen, hvilket fik cykel og rytter til at fungere som en helhed. Perfekt Grethe!

Vi havde en super træningstur, i et vejr, som jeg på ingen måde kan bebrejde. Høj sol, næsten ingen vind - synd at der ikke var flere med på turen i dag. Da vi atter kørte ind i Klemensker by, havde vi kørt 67 km.

Tak til Grethe for en rigtig god træningstur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar