fredag den 17. maj 2013

Til Rønne på MTB'eren

En rapsmark giver mig altid gode minder.
I dag havde jeg et ærinde i Rønne, og da vejret igen viste sig fra solsiden, tog jeg min gamle mountainbike til "storstaden".


Efter jeg havde passeret Olsker, kom jeg forbi en rapsmark, hvilket sætter mine tanker hen på dagene, hvor jeg var fast deltager på motionscykelløbet "Aarhus - København" - et motionscykelløb, som jeg har mange gode minder fra.





Her er der en hest der har det godt

Da vinden var mild, og tilmed i ryggen, gik det næsten for hurtigt til Rønne, for der var mange gode indtryk i naturen jeg skulle have med mig hjem.

Mellem Nyker og Rønne ligger der en gård, hvor hestene har en meget frodig græseng med masser af mælkebøtter, som gør hele seancen perfekt.

Dette kunne jeg ikke stå for, så jeg måtte af cyklen for at tage et par billeder.



Hvem kan stå for sådan et motiiv?
Da jeg atter ville af sted, råbte en stemme på mig. Gårdmandskonen kom gående, sammen med sine to hunde hen imod mig for at høre, hvad der var "galt"! Jeg stoppede hurtigt op, og forklarede konen, at jeg bare ikke kunne stå for heste på så pragtfuld en eng - så derfor havde jeg taget nogle billeder til min blog.

Denne melding udløste et stort smil hos gårdmandskonen, der med det samme gav mig ret i min antagelse. Hun ser på sine heste hver dag, hvor jeg kommer med helt nye øjne og ser billedet på en helt anden måde.

Hun smilede stort, da hun atter gik tilbage til gården.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar