mandag den 27. maj 2013

TV-programmer, og et tilbud

Et billede af indlæggets forfatter. Okay billedet
er af ældre dato, men dog fra Bornholm Rundt
Det kommer vil ikke bag på ret mange, når jeg hævder, at langt de fleste TV-programmer er genudsendelser. Man kan efterhånden stille sig selv det spørgsmål, hvad man egentligt betaler licens for?

Forleden blev jeg ringet op af TV 2, der meget gerne så, at jeg stillede op i en udsendelse om Danmarks smukkeste købstad, hvor vi på Bornholm havde Svaneke med i kampen om denne titel (som Svaneke helt fortjent vandt).

Jeg skulle stille op med min livret, hvorefter et dommerpanel skulle afgøre hvem der vandt "denne konkurrence". Nu er det jeg syntes, at der er lige lovlig mange TV-programmer, der handler om mad. Ja, man kan næsten ikke slå over på en kanal, hvor der ikke konkurreres om madlavning, for slet ikke at nævne Go' morgen Danmark og den slags programmer, hvor der næsten altid en mad på menuen.

Så jeg takkede pænt nej tak.

TV 2 slap mig nu ikke lige med det samme, så jeg blev spurgt ind til, om det ikke var mig, der skrev på bloggen www.pensionistpaabornholm.blogspot.dk hvilket jeg selvfølgelig bekræftede. Grunden til spørgsmålet var, at TV 2 meget gerne ville have "kendte" bornholmere med i programmet!

Nu mener jeg ikke, at jeg er særligt kendt på Bornholm, og jeg er slet ikke bornholmer - selv om jeg bor her på øen! Det tager generationer at blive anerkendt som bornholmer. Og så boede jeg heller ikke i Svaneke, men i Tejn - så deeeet!

Alt dette så TV 2 helt bort fra, det var rigeligt, at jeg boede på Bornholm. Dette ændrede dog ikke på min beslutning, så jeg stod fast på mit afslag. Jeg kan ikke brokke mig over alle de madprogrammer, for så selv at deltage i ét!

Nu kan jeg faktisk godt lave mad, og har gjort det siden jeg var 12 år. Jeg behøver ikke et dommerpanel til at fortælle mig, at min mad kan spises, for det har jeg haft min familie til gennem mange år. 

En større anerkendelse kan man faktisk ikke få :)

Jeg er helt klar over, at når man skrive så meget på en blog som jeg gør, må man også finde sig i, at medierne henvender sig på et tidspunkt. På den anden side, så gør det heller ikke noget, at man selv har fat i den anden ende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar