fredag den 14. juni 2013

Den "flyvende" hollænder i Tejn

"Aphrodite" i Tejn havn, den 14. juni 2013
Det er ikke hverdagskost, at vi får besøg af sejlskibe i Tejn havn, når det så sker - og jeg er opmærksom på det, så er jeg også en tur i havnen med mit kamera.

Så da jeg fik øje på dette prægtige skib, en hollandsk tomaster, var det bare hjem igen, for at hente mit godt brugte kamera.


Sejlskibet viste sig at være ret nyt, faktisk fra 1994. Skibets navn er "Aphrodite" og hvis man vil vide mere om skibet, kan man gå ind på hjemmesiden www.sail-aphrodite.com


Sejlskibet var med ved de olympiske lege i London - kan jeg læse mig til på hjemmesiden.

Jeg har aldrig sejlet på et sejlskib, men det har altid været min drøm at gøre det en dag. Det må være en fryd kun at sejle for vinden - helt unde den monotone motorlyd, som alle passagerskibe lider af.


En meget flot galionsfigur pryder stævnen på den
hollandske tomaster, "Aphrodite"
Sejlskibe og tovværk hører sammen





















Ikke underligt at jeg faldt for dette pragtfulde skib
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar