torsdag den 13. juni 2013

Folkemødet 2013, er komme godt fra start

Borgmester Winni Grosbøll åbner Folkemødet 2013
Borgmester Winni Grosbøll åbnede Folkemødet 2013 i dag.

 I sin tale kom hun bl.a. ind på Udkantsdanmark  som Bornholm vel er en del af, hvilket slet ikke var til at få øje på i dag, da Allinge nærmest var Danmarks centrum for tiden.

Borgmesteren kom ligeledes ind på, at Folkemødet var et Bornholmsk fænomen og derfor hører til Bornholm.


TV 2 værterne på direkte TV
Man kan jo også spørge sig selv, om der er nogen der tænker på at flytte Roskildefestivallen?

Jeg ankom til Cirkuspladsen omkring kl. 14, ca. en time før den officielle åbning af Folkemødet.


Det der først slog mig var, at der var langt flere politi på pladsen - end jeg før havde set de to foregående år, men man regner også med, at omkring 75.000 mennesker besøger Allinge i de fire dage som Folkemødet varer. Derfor skal man nok være forberedt på, at der godt kan ske et eller andet.


En anden ting der slog mig var, at jeg så taxaer fra Amager, Slagelse osv. så vi har godt nok fået assistance fra Sjælland på Taxaområdet.

Der var også en livlig trafik med busdriften, som kører i pendulfart fra Lufthavnen og Allinge.




En tidligere chefredaktør fra EB
Det kan man vist kalde for rullende kamera


























Steffen Brandt og TV2 er meget populære på Bornholm
Da klokken nærmede sig 15:00, var hele cirkuspladsen fyldt så meget, at man havde lidt svært ved at komme igennem folkemængden foran hovedscenen.

Nu havde jeg spist så meget hvidløg inden jeg kom, så jeg havde en slem mistanke om, at det gav mig en fordel i den retning. Jeg havde nemlig ikke de store problemer med at komme igennem.

Efter Winni Grosbølls velkomsttale, overtog Kim Bilsøe Lassen styret med den første debat, hvor bl.a. Marianne Jelved og Morten Messerschmidt var deltagere.

Herefter overtog Rockbandet TV2 scenen - og det gik ikke stille for sig. Men TV2 er også meget populære her på Bornholm, og kommer faktisk her hvert år.

Lige inden jeg tog cyklen hjemover igen, hilste jeg kort på Mogens Lykketoft, så vi er på "nik" med hinanden.

Folkemødet er i fuld gang. DR's Kim Bilsøe Lassen styrer den første debat fra hovedscenen.
Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar