torsdag den 20. juni 2013

Gensyn efter 47 år

Min gamle ven fra Skovlunde, Arne.
På facebook får man af og til en overraskelse, og det var også tilfældet, da jeg fik en venneanmodning fra Arne. Helt ærlig, så sagde navnet mig ikke ret meget, så det var først da jeg læste beskeden fra Arne, at der var noget der kunne kaste lys over navnet.

Efter at have sundet mig over min "fortid" i Skovlunde, kom jeg frem til, at det måtte være 47 år siden jeg sidst havde set Arne, så dette måtte da siges, at være nogen tid siden.

Nu nøjedes Arne så ikke bare, at sende mig en venneanmodning, for jeg fik en henvendelse fra ham i går, at han og en kammerat, Jens Ole, var ved at anløbe Allinge havn i deres sejlbåd, så han håbede, at jeg kunne afse lidt til til en kop øl, så vi atter kunne mødes efter så mange år.



Jens Ole - en gammel trykker, som jeg selv
Jeg tog den gamle MTB'er  til Allinge, og fandt de to ældre herrer i restauranten "Allinge Røgeri".

Arne havde svært ved at genkende mig lige med det samme, men ret hurtigt kom samtalen ind på tiderne i Skovlunde, hvor jeg stod for popklubben "Centrum Club" - og navnlig det engelske band, "The Red Squares", som jeg var den første, der kunne præsentere i Danmark. Vi hentede det engelske band på hovedbanegården, hvor de ankom direkte fra Hamburg - dengang i 60'erne. "The Red Squares" faldt så meget til i Danmark, at de stadig bor i Danmark.

Arnes kammerat, Jens Ole, viste sig at være en gammel trykker, udlært samme år som jeg, så Jens Ole faldt slet ikke uden for samtalen - tværtimod.

Kl. 21:30 vendte jeg atter cyklen mod Tejn - efter en lang snak om de gode gamle dage i Skovlunde.

Foto: Erik Krog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar