lørdag den 8. juni 2013

På cykeltur - øen rundt

I dag havde vi træningsdag fra kl. 10:00 i forbindelsen med Klemensker Fitness Motionscykling, men ingen havde tilmeldt sig til træningen i dag. Mange har den undskyldning, at vi kører for stærkt - og for langt. Helt ærligt, så er 35-40 km altså ikke for langt, og jeg fylder 69 år til efteråret (forhåbentlig), så det er da begrænset, hvor stærkt det går på de ture.

Nå - men nu havde jeg så fri mulighed til at vælge rute og længde på dagens træningstur, for den havde jeg ikke tænkt mig at aflyse.

Vejret var fint, det blæste bare 6 m/s så det var til at overse - altså skulle jeg en tur øen rundt. Der skulle i hvert fald en fandens god undskyldning til, for jeg ikke skulle øen rundt i dag. Så det blev enstemmigt vedtaget.

To flasker med væske, samt en del druesukker - jeg er jo diabetiker. Jeg har efterhånden gjort det til en god vane, at informere dem jeg cykler med om min diabetes. Da jeg startede på spinning i Klemensker, fortalte jeg min læge om denne træningsform. Hun spurgte om jeg så havde informeret min instruktør om min diabetes - hvilket jeg ikke havde. Det var min læge bestemt ikke tilfreds med, derfor er det blevet en regel for mig, at mindst én af dem jeg træner med er informeret.

Jeg fandt også mit armbånd frem, det armbånd som fortæller jeg er type 1 diabetiker, samt mit navn og fødselsdag. Selv om jeg aldrig er gået i insulinchok, så er det altid godt at tage sine forberedelser for noget sådan. I dag var jeg jo ene på landevejen, så jeg skulle huske det hele.

Cykelturen gik godt. Jeg kom rundt uden problemer, da jeg drak rigeligt med væske, samt tog jeg to gange druesukker. På sådanne ture, er det altid en god regel, at køre med lidt for højt blodsukker.

Jeg kørte med et gennemsnit på 26 km/t, hvilket må være okay for en mand i min alder - det var jo bare en træningstur - trods alt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar