torsdag den 13. juni 2013

På hjemmeværnskursus i Karup

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg engang har været Hjemmeværnschef i Odder, så her er lige en historie fra et af de mange kurser, jeg har været igennem.

Onsdag aften var kammeskabsaften på alle ugekurser i Hjemmeværnet dengang, så vi sad torsdag morgen og plejede vore hoveder til morgenkaffen - og havde bestemt ikke lyst til ret meget andet.

En af deltagerne (vi kan kalde han Ole), fik pludselig det indfald, da han fik øje på en flaske Tabasco på bordet, at han ville blære sig overfor os andre. "Jeg kan sagtens tage en hel teskefuld tabasco - på én gang". Vi andre gloede sløvt på manden, selv om det mere eller mindre vendte sig i vore sarte maver - bare tanken om tabasco var rigeligt,

Logo: Fra nettet
Uden at vente på yderlig opfordring, tog Ole en teske og fyldte den med tabasco, hvorefter hele indholdet forsvandt ind i munden på manden. Jeg husker tydeligt optrinet, for der udartede sig en mindre borgerkrig i min mave, men det lykkedes mig at beholde hele min morgenmad, hvor den var tiltænkt.

Vi kunne ikke se den mindste trækning i Oles ansigt, så det måtte vi tage hatten af for, selv om vi ikke helt forstod optrinet.

Da vi skulle forlade bordet, havde Ole stadig noget kaffe tilbage i sin kop, og på spørgsmålet om han ikke skulle have drukket sin kaffe, svarede Ole meget hurtigt "Nej tak"!

Manden var alligevel menneskelig :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar